Translate

marți, 15 septembrie 2020

Provocari noi!Pescuit de pandemie!

  Salutare!

 Pentru prima dată în 2020 reuşesc în sfârşit să merg şi eu la pescuit tocmai la sfârşitul luni august. Anul pandemie mă obligă să anulez două rezervări pe lacul meu favorit Varlaam şi mă ţine departe de România. Aşa că nu am de ales şi îmi programez două partide: una pe un lac cochet lângă Mons în sudul Belgiei, lacul se cheamă Domanine du Grand Rieu şi a doua în sudul Franţei pe un lac destul de cunoscut Iktus Ruffaud.
 Pe acest lac din Belgia se pescuieşte din mână (aruncat) şi nădirea se face doar de pe mal cu spomb-ul pentru cei interesaţi se pescuieşte evident doar catch&release. Lacul aparţine fiscului belgian şi cu întreg domeniul de i-l înconjoară este de vânzare pentru amatori. Una peste alta un lac cochet cu condiţii decente: duş, toaletă, parking, etc. Plus faptul că poţi pescui cu 4 lansete fără o taxă suplimentară un lucru mai rar în vestul Europei unde de obicei se pescuieşte cu 3 lansete iar pentru a 4 se plăteşte suplimentar taxă. Mai multe despre lac şi regulament găsiţi pe pagina de Facebook a lacului The angler's paradise.
 Lacul are exemplare capitale trecute de 20 kg şi inclusiv câteva exemplare de crap koi dar media este undeva la 10-12kg. Adâncimea medie este de 2m dar sunt şi adâncimi de 10m pe anumite standuri.
 Fiind în plină perioadă concediilor şi cum mulţi oameni nu au reuşit să plece in vacantă ca şi mine de altfel, lacul este plin. Fiind că mi-am făcut rezervare pe ultima sută de metri am prins standul 9 un stand de capăt care avea să îmi pună mari probleme în primele 2 zile.
 Deşi nu am mai pescuit din mâna de ani buni (exceptând partidele de feeder) încă mă descurc decent. Tot odată sunt obligat să îmi cumpăr lansetă de nădit şi mulinetă. Aleg ca lansetă modelul Tribal TX Spod de la Shimano 3.9m puterea de aruncare de 5lbs şi pentru mulinetă merg pe versiunea nouă a celebrei Daiwa Emblem Spomb modelul din anul curent. Amândouă şi-au făcut excelent treaba şi am nădit cu spombul mediu la 90-95m fără un efort extraordinar iar cu cel mic la aprox la 110m distanţe măsurate pe picheţi în condiţiile în care am folosit un fir textil de 0.25mm destul de gros totuşi. Două cuvinte despre mulinetă care mi-a plăcut în mod special şi pe care am simţit-o extrem de solidă. Frână ultra rapidă jumătate de tură de fluture de la închis la complet deschis şi raportul de recuperare foarte mare o mulinetă uşoară undeva la puţin peste 600gr şi care aşează foarte bine firul.
 Revenind la pescuit şi că orice om normal vrei să ştii ce se ascunde sub apă şi îmi pun un marker cu plumb şi încep să sondez. Constat cu stupoare că în cea mai adâncă zonă de pe stand apă are undeva între 1-1.3m iar pe 80% din suprafaţa standului apă nu depăşeşte 1m. Acum înţeleg de ce era singurul stand liber. În plus în fata mea la circa 85 de metri am un ponton în mijlocul standului cu un rând de pietre ce plecă din ponton şi merge până în mal.Ca lucrurile să complice mai pierd şi un marker cu plumb cu tot în zona pontonului care este plină de pietre. Aşa că sunt obligat să pescuiesc cu două lansete în larg în stânga pontonului şi cu 2 la 60-70 în faţa şi în dreapta pontonului las aici o poză cu standul preluată de pe pagina de Facebook.

 
 Dar peştele are întotdeauna planul lui şi mai ia prin surprindere nu arunc bine la că nici 3-4 min am run pe ultima lansetă aruncată.La început nu îmi vinde să cred dar mă dezmeticesc şi scot peştele o oglindă frumoasă de 13.2 kg şi care îi fac fugitiv o poză în saltea că nu sunt pregătit cu trepiedul şi nu am aparatul reglat. Aleg să nu chinui peştele la 30gr C aşa că îi fac o poză în saltea îl cântăresc îi dau cu dezinfectant şi-l eliberez mai jos poza cu peştele în saltea.



  Avea să fie singurul peşte în următoare două zile. Problemele cu agăţătura devin grave oriunde încerc să pescuiesc montura se agaţă în următoare 2 zile pierd în jur de 7-8 monturi complete uneori cu tot cu înaintaş. Deja mă umplu de nervi a doua zi sun administraţia şi întreb dacă au alt stand liber unde pot pescui. Spre fericirea mea au şi mi-se oferă standul 6 aflat la aprox 250m în stânga. Numai stau pe gânduri şi pierd alte 5 ore cu mutatul şi aranjatul dar avea să fie o decizie inspirată până la urmă că nu am mai pierdut monturi şi norocul avea să schimbe. Mai jos poze cu standul 6 pe care îl recomand la fel ca 7 si 8 ca fiind standuri cu mult mai puţine probleme.



 În următoarele două zile am aveam să prind alţi cinci peşti cu comun de 14,7 kg ca vârf de greutate pentru acesta partidă. Dar doar 3 aveau peste 10 kg aşa că pe ceilalţi doi nu le-am mai făcut poze.



 Pentru nădit am folosit boiles tare (deshidratat) de 16mm de la NorthenBaits gama Evolution şi solubile de 20mm de la Cpk (da se găsesc în Belgia) în total cam 6-7kg adunate.La care se adaugă încă 4kg de seminţe amestecate într-un mix produs de o companie locală. Pentru cârlig cel mai bine am prins la boiles 50/50 semi flotant jumate tare jumate pop-up de la WLC Carp, ăsta cumpărat din România şi la pop de Mullbery de la DynamiteBaits pe o montură Withy Pool.

 O partidă de început pe acest lac în care am stat două zile pe un stand aproape imposibil de pescuit sunt sigur că se poate mult mai bine dar condiţia este să nimereşti un stand mai ok de la început.

 Voi reveni aici de îndată ce o să am posibilitatea mi-a plăcut experienţa pescuitului aruncat din mână abandonat de mine în ultimi ani.Cu siguranţă este loc de mai bine dar măcar acum ştiu cât de cât la ce să mă aştept din partea acestui lac. Sper să mai prindă o partidă anul acesta acum depinde dacă voi reuşi să ajung în România pentru partidă din octombrie de la Varlaam va fi greu să mai revin. Ar fi prima dată în ultimi 5 ani când nu reuşesc să ajung la Varlaam pe durata întregului sezon.

 Despre partidă din Franţa de la Iktus Ruffaud am să revin cu un scurt post pentru că a fost partidă ratată dar lacul mia produs o impresie puternică. Este probabil cel mai greu lac pe care am pescuit. Până atunci vă doresc să rămaneţi sănătoşi şi fir întins!

 Dunca Sergiu


 




  


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu