Translate

vineri, 11 mai 2018

Magie de Varlaam

 Când te gândeşti că au trecut patru ani de când am fost prima dată la Varlaam. Patru ani de pescuit pe această ne mai întâlnită balastieră. Este puțin dacă te gândeşti că Steve Briggs a fost treizeci de ani la Cassien, treizeci de ani, cât o viață de om și niciodată nu sa plictisit și a făcut din asta unul din scopurile vieți lui de pescar de crap. Deja mă imaginez peste zece ani pescuind la Varlaam mai matur, mai înţelept, mai pescar.
 Este mult totuși pentru ziua de azi când pescari schimbă locul la prima partidă mai puțin reușită. Eu sunt iremediabil îndrăgostit de lac. Varlaam ma maturizat ca pescar, mi-a stârnit curiozitatea de a mă informa, mi-a cultivat respectul față de peşte, mi-a domolit nerăbdarea, ma împăcat cu ideea că o partidă nereușită este o experienţă nu un eșec.
 Pe acesta balastieră crește o altfel de generație de pescari la crap, văd la Varlaam un nou spirit, oameni intrați în competiţie cu peștele ajutându-se dezinteresat, schimbând informație cu argumente căutând soluții colective.
 Mie unul pescuitul la Varlaam îmi dă liniște, mă golește de cotidian îmi zgândără instinctul.
 Aici orice dril îți dă adrenalină, fiecare trăsătură aduce energie, oricând o săritură de peşte mare te face să rămâi concentrat și să cauți permanent soluții.
 La Varlaam în schimb nu îți permiți să greşeşti prea mult nu este un lac ușor, nu este nici incredibil de dificil, dar trebuie să faci pași corecți, dacă ai plecat prost ai puțin timp să mai îndrepți lucrurile.
 Varlaam este un lac dependent de vreme din punctul meu de vedere, cel mai bine se vede asta pe sectorul B unde un vânt bun care să îți aducă peștele în față te poate ajuta enorm. O perioadă calmă fără variații bruște este de asemenea de ajutor pe sectorul B.
 Vorbesc despre sectorul B că aici mi-am desfășurat ultima partidă pe care am să o detaliez mai jos.
 Am început partida duminică 29.04 și am pescuit până sâmbătă următoare pe 05.05. A fost cea mai intensă și obositoare partidă de când merg pe Varlaam.Ca și în alte dați am fost însoțit de prieteni mei Alex și Marius. Eu și Alex am pescuit pe B14 respectiv B15. Marius normal trebuia să pescuiască pe B16 dar norocul nu la părăsit nici de data asta și în ultimul moment pescarul de pe B13 a renunțat la partidă și așa Marius cu acordul administrație a mers pe B13 un stand cap de sector și mai avantajos ca și întindere de apă.
 Prima zi a trecut rapid toți fiind mobilizați pe aranjarea echipamentului sondat balizat plantat etc. Mai jos B14-B15.




 Doar Marius a reușit să prindă un crap la lansetele lui Alex de aproape 14 kg era prima captură importantă pe anul 2018


 Noaptea Marius a plecat că începea de miercuri partida pentru el doar eu și Alex avem pachet de o săptămână. Dar chiar din prima noapte Alex a început să prindă și așa am rămas noi toată noapte fără pic de somn. Acum când analizez partidă îmi dau seama că peştele avea același tipar se hrănea frenetic între orele 19-23PM și din nou între 02-05AM.Alex prinde mai mulți crapi cei din pozele de mai jos sunt cei mai mari 18 kg și 16.5kg cu care deja depășește cel mai mare peşte prins la Varlaam din prima noapte.



 Eu în schimb sunt urmărit în continuare de ghinion deși am patru trăsături nu reușesc să aduc nici un peşte la mal. Însă lucrurile aveau să schimbe în a două zi. Îmi dau seama că am nevoie de monturi noi și mă pun pe treabă văzând că peștele se hrăneşte, trec de la acele curved-shank la Korda Kaptor wide-gape și monturi blow-back de fapt am dat doar cu monturi blow-back toată sesiunea.
 Luni la ora două prind primul peşte un crap trecut de 13 kg şi primul al sezonului.


 Noaptea însă reușesc mai multe capturi prinzând pești de la 8 kg până la 15,5 kg. Deja mi-am bătut recordul la Varlaam. Peștele se hrănește foarte bine încă de la ora 19 și toată noaptea. Mai jos câteva dintre capturile notabile pentru ziua de luni 30.04.




 
 Marți 01.05 lucrurile stau cam la fel puțină activitate pe timpul zilei, este și foarte cald, dar spre seară lucrurile se schimbă. Vântul începe să bată puternic din direcția cabanei și ne aduce peştele în față.La ora 19:02 (incredibil cât de punctual este peștele la Varlaam) am un run puternic pe lanseta din stânga plasată în față insulei dintre B13-B14. Ridic lanseta care are montură la 150 -155m de mal și surpriză deși am frâna suficient de tensionată peștele continuă să ia fir și încearcă să refugieze după insulă. Îmi dau seama deja că este un peşte mare, se ține foarte aproape de substrat. Dar Velocity este o lanseta extraordinară în lupta cu peştele, îl întorc fără mari probleme și îl scot din zona insulei.La circa 100m de mal apa crește un pic şi peștele vine mai ușor până în zona malului. Aici începe lupta spectaculoasă primele zece minute peștele ține fundul apei după cam 12-13 min de plecări succesive în sfârșit peștele ia o gură de aer și pot să îl văd. Drilul este incredibil chiar după 15 min peşte are încă forță să ia 10m de fir la o plecare. Greu de descris cât de viguroși sunt pești la Varlaam și forță brută care o degajă în timpul drilul. Deja după 15 de minute peștele începe să obosească în același ritm ca și mine încă 1-2 plecări și ajunge după cca.20 minute în minciog, Nivelul de adrenalină este incredibil drilul plus gândul că poate fi un peşte over 20kg mă fac euforic. Desfac minciogul, rulez plasă și ridic peștele din apă, nu am simțit așa greutate niciodată la nici un peşte prins de mine, sunt sigur că este cel mai mare peşte care îl aveam până atunci. Îl pun pe saltea în care era şi slingul, scot plasa minciogului și văd peștele în toată frumusețea lui. Este impecabil de o nuanță aurie, toți solzi intacți.La momentul adevărului peștele are 20,1 kg. Nu pot să spun decât Varlaam. Te iubesc! Atâta emoție după patru ani de mers la Varlaam în a treia partidă pe sectorul B reușesc primul meu over 20. Poza oficială este mai jos:


  Aveam în sfârșit și eu momentul meu de glorie la Varlaam. Pescuind pe același lac, ajungi ușor să înțelegi corect lucrurile, cu cât dedici mai mult timp lacului cu atât ai șanse mai mari să te bucuri de exemplarele sale. Captura de față este rezultatul unui efort colectiv alături de prieteni mei Marius și Alex și a dorinței noastre continuă de reveni la Varlaam și a accepta provocarea pescuitului pe balastiere.
 Îmi dau seama că acesta poate fi o partidă extraordinară, lacul poate produce în continuare capturi spectaculoase trebuie să îmi păstrez concentrare și să continui în aceași linie.
 De remarcat este că peștele a fost prins la un snowman cu o bilă tare Krillers de 20mm plus în pop-up Milky Amino ambele produse de NorthernBaits.La nadit am folosit de la aceași companie boiles de 20 FNB, HotSpice și Blue Mussel.De fapt toată partidă am nadit cu aceste bile, la cârlig am folosit mai multe combinații alternând două bile tari cu snowman20+15. Ce am observat este că mai toți pești mari i-am prins atât cât eu și Alex și Marius când am folosit snowman.La bile tari de exemplu: una de 20 sau 20+16 și chiar 24+20 se prindea bine dar pești erau curios mai mici decât ce prindeam la snowman.
 Dar nu avem timp să ne desmeticim bine după ședința foto că Alex are și el un peşte mare mai exact 18kg.


 În continuare seri prindem mai mulți pești cu valori între 8kg și 13kg.
 Dimineață zilei de miercuri 02.05 avea să îmi aducă o nouă premieră pentru mine. Un peşte care deși nu are o greutate spectaculoasă 16.5 kg este totuși cel mai mare crap oglindă care îl prind.


 Alex prinde și el în nou crap de 18 kg la în jur de ora 09:00.


 Avem parte de o dimineață răcoroasă ce aduce o schimbare în peisaj la primele ore ale dimineți o ceață densă învăluie complet lacul și dă partidei noastre puţin aer aparte. Poze plantând în ceață se pot vedea mai jos.


 Miercuri deja încep să resimt oboseală în jur de ora 13:00 încerc să adorm dar la nici o oră distanță un run puternic mă trezește un nou, un nou peşte mare ajunge la mal, are 18.5 kg. Din cauza oboseli aleg din păcate un unghi nepotrivit pentru poză am adăugat ceva efect la acesta poză pentru o mai bună claritate a imagini. la capitolul fotografie mai avem de lucrat.



 Seară avea să aducă începând cu ora 19:00 alte driluri și alți pești de fapt miercuri avea să fie cea mai obositoare zi. Am prins continuu și pe timpul zile și seară până în noapte. Dar nu ne putem plânge pentru asta am venit la Varlaam să prindem peşte. Încă doi pești, primul 18kg al doilea 16.5kg.





 Între timp începând cu ziua de miercuri 02.05 zona noastră de pescuit se extinde cu Marius pe B13. Fericit că sa eliberat standul din stânga noastră. Marius se apucă de treabă de la primele ore.Ne face și o surpriză cu noul echipament.De fapt Marius alege aceleași lansete si mulinete ca și mine și Alex modelul Velocity de la Shimano, mulinete Big Baitrunner C14+ tot de la Shimano, rod-pod Sky și swingeri Fox MK3.
 Toți trei avem acum cam același echipament diferența o va face inspirația fiecăruia. Nu este competiţie este între noi este doar remarcă.Marius prinde de miercuri un crap de 19kg nu am din păcate poze la el.
 Joi dimineața la un moment dat Marius mă întreabă ce am ales pentru cârlig dar totuși se hotărăște să pună la cârlig o bilă tare cu aromă HotFish produs Dynamite Baits primit bonus la achiziția lansetelor și mă roagă să îi aduc un pop-up de 15mm.Mă uit la una dintre gentuţele cu pop-up și îmi sare în ochi o cutie tot de la Dynamite cu pop-up Peach&Mango de culoare portocalie. Le aveam de doi ani nu le folosisem niciodată. Marius se hotărăște direct și spune că vrea să încerce ceva cu care peștele sa întâlnit mai puţin. Așa că merge pe acesta combinație bilă tare HotFish GLM 20mm plus pop-up Peach&Mango 15mm, pe trei dintre lansete. Și eu am aveam de la începutul partidei aceiași idee să surprind un pic peștele cu arome mai puțin obișnuite, observând că se hrănește bine poate îl fac și mai curios.
 Marius cum era de așteptat începe să prindă din nou pe B13. A început cu un crap în jur de 12 kg. Dar în jur de ora 17:00 Marius reușește, la mai puţin de șase ore de când a replantat, să aducă la mal cel mai mare peşte al partidei și se pare cel mai mare exemplar din sectorul B.Încă odată avem sesiune foto de data acesta se prelungeşte și în apă.Peștele cântărește 23.7 kg și în urmă cu câteva săptămâni fusese prins la 24kg și 24.4kg. Dar asta contează mai puțin toți îl felicităm pe Marius este un moment cu adevărat bun deja avem 2 pești peste 20kg și peștele se hrănește în continuare bine.
 Pozele cu Marius și crapul de 23.7 kg. Prima cea oficială restul sunt făcute de noi.







Distracţia se mută din nou la mine pe B14 cu un nou exemplar de 16.5 kg. 


 Ziua de vineri 04.05 avea să înceapă în jur de ora trei cu alți doi pești. Primul este în crap de 19 kg, urmând exemplu lui Marius adopt și eu aceleași pop-up Peach&Mango.


  La nici o oră distanță prind cel mai mare peşte al partidei un crap superb de 21.2 kg. Este ora 03:50 î-l sun pe Mădălin și din păcate a două zi dimineață vede apelul meu îmi confirmă că a avut o problemă cu telefonul. Îmi calculez șansele sunt pe B14 al doilea cel mai îndepărtat stand față de cabană un drum până la cabană înseamnă cam 10 min plus să revin plus până se pregătește Mădălin plus ședința foto înseamnă să ţin peștele pe mal mai mult de o ora. Decid să îi mai trimit un sms și aștept încă 2-3 minute. Dar se pare că de dată asta norocul mă părăsește. Hotărăsc pe loc să facem poze cu aparatul Canon care il avem cu noi și să eliberez peștele. Deși avea să fie cel mai mare peşte al meu la Varlaam din păcate nu am o poză oficială la el și decât pe Alex și Marius că martori.Cu regret dar conștient că este spre binele peștelui î-l eliberez în scurt timp. Deși i-am dat lui Mădălin pozele făcute de noi administrația a hotărât să nu le publice de ce nu știu să vă spun. Eu însă am am al doilea peşte over 20 și restul sunt detalii. Două poze se regăsesc mai jos.



 Avea să fie ultimul peşte important pentru mine am mai prins dar nu așa de mari sau nu peşte 15 kg.
 Vineri am și un partener pentru o zi este prietenul nostru Iulian. Din păcate nu poate rămâne decât pe timpul zilei.Mă bucur că a reușit să vină și tot odată mă bucur că așa am și eu un moment de liniște îi las în grijă lansetele mele. Iulian pescar vechi și unul din oameni de la care m-am inspirat de-a lungul vremi, reușește să prindă la scurt timp un crap spectaculos în jurul a 14 kg cu un aspect puțin mai neobișnuit.



 De joi după amiază Marius are și el un partener pe Nea Viorel pescar vechi de Dunăre care reușește și el să prindă crapi frumoși împreună cu Marius.Se pot vedea mai jos o parte dintre ei, primul are 18kg iar crapul oglindă 17.3kg.



Tot vineri seară Marius după ce prinde toată ziua peste zece crapi seara dă din nou lovitură cu un crap de peşte 20 de kg și ajunge la trei crapi peste 20 la Varlaam (plus cel prins în 2017 pe A4). Având în vedere că Marius avea deja poze cu cel de 23.7 Mădălin hotărăște să-l fotografiem noi și să-i dăm pozele a două zi din păcate nici pozele cu acest peşte nu sunt publicate de administraţie și așa din 4 pești peste 20 ne alegem cu 2 poze oficiale dar cum am spus mai sus restul sunt detalii. Peștele se poate vedea mai jos Marius cu 20.8kg



 Sâmbătă dimineață avea să fie însă ziua lui Alex care ultimele două zile deveniseră mai puțin productive pentru el. Totuși deși era obosit după cinci zile de pescuit cu temperaturi ziua de 28-30gr și având în vedere că pe sectorul B lipsa umbrei este o problemă majoră, Alex se străduiește exemplar și nu renunţă nici un moment. Probabil a simțit că poate da lovitură pe final.
 Eu am avut momente în care nu am mai reuşit pentru câteva ore bune să mai replantez toate cele patru lansete oboseala și căldură din timpul zilei plus faptul că peștele era foarte activ noaptea își spunea cuvântul.Cu Marius pe B13 și cu mine pe B14 cu un vânt potrivnic, peștele ajunge mai greu în zona lui Alex pe B15.
 Dar cu toate acestea Alex reușește la interval de două ore doi pești capitali. Primul are numai puțin de 22.8kg și Alex are ședința foto cu Brad de data acesta la trei dimineața și un nou record personal și primul peşte over 20kg pentru Alex.Ne alegem cu o nouă poză oficială dar la scut timp Alex prinde și o superbă oglindă 17.8kg. Prima poză este cea oficială a două este făcută de mine la fel ca și cea cu crapul oglindă





 Lecția care am învățat-o mai de mult și care avea să fie din nou dovedită este să nu renunți niciodată chiar și ultimele minute îți pot aduce exemplarul mult dorit.
 În încheiere pot spune că a fost cea mai importantă partidă de pescuit pentru noi trei. Am prins foarte mult peşte am avut parte de driluri violente dar toate au mers bine până la sfârșit.De remarcat că și eu și Alex am pierdut peste 20 de plumbi. Dată viitoare vom încerca monturi culisante și poate vom reduce din număr plumbilor pierduți. Faptul că i-am pierdut este un lucru bun dar era să rămânem fără. Dar ce mai contează 40 de plumbi la o asemenea partidă.

 Alt lucru interesant este că în comparaţie cu cealaltă parte de lac, Sectorul B poate înghite cantități serioase de nadă. Noi am avut în total cred că peşte 60 de kg de bile. Din care 50kg au fost de la NorthenBaits. Eu unul am folosit exclusiv NorthenBaits, Alex a mai avut în plus și 5kg Complex-T plus câteva kg de SelectBaits. Marius pe lângă bilele de la NorthenBaits a folosit și 10-15kg de amestec de semințe fierte (cânepă, mei, porumb, semințe de păsărele) pe care le-a preparat în stil propiu.La sfârșitul partidei mai aveam 5kg de bile.

 Se pare că de data asta s-au aliniat toate astrele pentru reușită noastră: perioadă bună, standuri productive, condiții meteo favorabile plus faptul că am pregătit împreună cu mare atenție acestă partidă. Deși mai aveam și ziua de duminică în acest pachet a trebuit să plec sâmbătă seară că să pot prinde avionul spre Bruxelles duminică dimineață.
 Las Varlaam în urmă cu amintiri minunate și mă gândesc deja la partida din vară de pe sectorul A unde timp de o săptămâna va fi infinit mai greu decât a fost acum.
 Vă doresc fir întins!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu