Translate

duminică, 27 mai 2018

Un pic despre C&R si protejarea pestelui.

 Este clar pentru toată lumea că există două feluri de pescari.
 Prima categorie sunt pescari profesionişti care au pescuitul ca job şi atrag contracte de la firmele specializate sau chiar produc la rândul lor produse destinate pescuitului şi care pescuiesc catch&realese. Aceşti oameni reprezintă modele şi surse de inspiraţie pentru a doua categorie cea a pescarilor atraşi de fenomen. Dar şi aici se observă anumite diferenţieri şi am să mă refer strict la pescuitul la crap.
 În primul rând sunt pescari care adoptă pescuitul în regim catch&realese ca pasiune, deşi numărul lor în România este încă mic raportat la amploarea fenomenului totuşi mult mai mare ca acum câţiva ani. Am început cu acesta subcategorie că este cea în care îmi place să cred că mă regăsesc şi eu.
 Din păcate la noi pescuitul C&R a început să prindă mult mai târziu şi foarte timid dar în ultimi ani a prins un avânt formidabil şi asta este lucru care mă bucură.
 Mai toate lacurile importante de carp fishing din România au adoptat acest curent în ultimi zece ani, unele mai demult altele mai târziu.
 Dar să rezumăm ce înseamnă să pescuieşti C&R.Multă lume se gândeşte că doar prinzi peştele şi apoi evident îl iei de coadă şi îl arunci în apă.Din păcate acesta ideie este încă rău înţeleasă la noi de multe ori.
 Conceptul de C&R nu se referă strict la prinderea şi eliberarea peştelui deşi eliberarea peştelui este scopul, dar mai contează un aspect foarte importat, deseori ignorat şi anume felul în care o faci.
 C&R presupune atingerea unor cerinţe despre ce facem cu peştele din momentul în care l-am scos din apă şi până îl repunem înapoi.
 Toată lumea doreşte în ziua de azi o imortalizare a momentul şi o poză cu exemplarul capturat.De multe ori însă văd crapi ţinuţi în poziţii şi în locuri care nu oferă nici o condiţie de siguranţă pentru peşte în cazul nefericit în care îl scapi.
 Contactul cu peştele din punctul meu de vedere trebuie făcut doar deasupra saltelei de primire.
 Dar ca să fim sigur că manevrăm peştele corect avem nevoie de două lucruri: saltea de primire şi sacul de transport (sling).





 Cel mai critic moment este cel în care ridicăm peştele din apă. Ridicare unui peşte de douăzeci de kg din apă doar cu plasa minciogului rulată este un lucru dificil uneori.În momentele acelea pline de euforie un pic de atenţie şi răbdare nu strică.
 Am învăţat la Varlaam un truc bun, singurul lucru de care este nevoie fiind răbdarea. Trucul constă în rularea plasei minciogului în care se află peştele dar nu ridicăm încă peştele şi luăm slingul şi il băgam sub peşte cu plasa rulată pe el şi după aceia putem ridica slingul din apă cu tot cu peşte. 
 Ce avantaje are:
 Unul nu forţăm plasa şi braţele minciogului, doi slingul ne ajută să ridicăm ferm peştele şi cu mai puţin efort.



 Orice crap trebuie pozat, admirat, pupat etc. Deasupra saltelei. Un crap de la zece kg în sus este greu de stăpânit o manevrare greşită poate răni inutil peştele şi chiar poate sa il omoare.
 Salteaua îi dă confortul necesar perioadei de timp cât stă pe mal şi te eliberează şi pe tine ca pescar de stresul răniri peştelui. Nu este o ruşine să apară în poză şi salteaua dar mulţi aleg să facă poze lângă saltea care mi se pare un lucru teribil de greşit.
 De asemenea cântărirea peştelui în sling trebuie să se facă deasupra saltelei şi ca să rezumăm peştele ar trebui să fie manevrat doar o dată în afară saltelei, atunci când merge spre apă pentru eliberare.



     

 Întotdeauna rana peştelui cauzată de înţepătură trebuie tratată chiar şi alte răni care le are chit că nu le-am cauzat noi, îl va ajuta să vindece mult mai repede şi să se hrănească bine din nou.
 Ca să trag o concluzie C&R înseamnă toate acestea la un loc şi reprezintă respectul tău faţă de peşte, locul de pescuit, oameni şi natură în general.

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu