Translate

joi, 30 august 2018

Vara la Balastieră

Când aştepţi un an de zile un concediu te străduieşti să găseşti cele mai bune distracţie şi să îţi petreci zile de concediu făcând cea ce îţi place cel mai mult. Nu ştiu la alţi oamenii cât de complicat este asta la mine este relativ simplu: pescuit împreună cu prietenii într-o locaţie cu peşti mari şi viguroşi unde să ai condiţii decente. Simplă a fost şi alegerea locaţiei acelaşi lac Varlaam sectorul A de data asta, aceiaşi echipă Marius Colan pe standul A7, eu pe A6 şi Alex Vaetis pe A4.Ca de obicei, lacul an de an surprinde prin natura şi momentul prezentărilor. Cea ce rămâne interesant pe sectorul A şi oarecum la fel faţă de vara trecută este lipsa trăsăturilor pe timpul nopţi.În şapte zile petrecute pe lac în perioada 22/07-29/07, nu am avut nici o trăsătură nici unul dintre noi trei în intervalul 22:00pm 08:00am. Oarecum surprinzător având în vedere că pe sectorul B se înregistra capturi pe timpul nopţi.
 Dar lipsa trăsăturilor nu a fost neapărat un lucru rău un somn bun noaptea în mijlocul naturi este o consolare acceptabilă.Şi faţă de precedentele dăţi când am fost la Varlaam vara, de data asta nu am avut parte de caniculă, chiar pot spune că vremea a fost ideală, ţinând cont că suntem în luna iulie.
 Am avut parte şi de ploaie în cinci dintre cele şapte zile de pescuit, lucru bun de altfel şi de un vânt moderat.
 Despre echipamente nu am să mai detaliez le-am detaliat în articole din partidele precedente cu menţiunea că am folosit un nou model de sonar produs de Garmin şi care este un salt important din punctul meu de vedere că şi detalii oferite.
 Primele patru zile aveau să fie şi cele mai interesante asta din cauza faptului cam am fost singuri pescari pe lac şi peştele a fost supus un presiuni moderate aş spune.
 Ca niciodată sunt primul care sparge gheaţa cu un peşte extraordinar de frumos. Un crap oglindă cu un tipar absolut spectaculos probabil unul dintre cei mai frumoşi peşti de la Varlaam deşi nu are o greutate spectaculoasă de "doar" 16,8kg, cred că este cel mai mare crap oglindă prins de mine.





  Este prima zi şi începutul este foarte bun.La scurt timp Alex prinde un ten de 14 kg urmat de noul nostru partener şi prieten Gogu cu un ten de 10kg.




 Ziua de 23 iulie începe cum nu se putea mai bine pentru mine şi foarte mult ghinion pentru Alex. Este în jur de ora două şi Alex pleacă la magazin pentru cumpărături.La cinci minute are trăsătura, merg cu Marius la el pe stand şi scoatem peştele.La prima impresie am crezut că este un peşte de 15-16 kg dar surpriză peştele are 19.4kg este prins pe standul A4 la lansetele lui Alex.
 I-l sun pe Alex îmi spune să facem poză unul dintre noi cu el că nu poate să revină decât în 30 de minute. Cum Marius nu doreşte poză rămân eu singur să fac poza cu peştele deşi nu este prins la beţele mele. Totuşi un peşte frumos şi care chiar a fost cuminte în şedinţă foto.





La scut timp prind şi pe A6 un peşte de 13.4 kg:






 Marius pe A7 se descurcă excelent de a lungul partidei cu o întrega colecţie de crapi şi dovedeşte încă o dată că a înţeles pe deplin secrete pescuitului la Varlaam. Din păcate Marius numai reţine greutatea fiecăruia dintre capturi:












Zile de 24-26 iulie aveau să fie cele mai prolifice pentru Alex care prinde mai mulţi peşti primul este un comun de 13,8kg:


Al doilea însă este un ten fantastic cu o greutate de 20,7 kg şi este cel mai mare ten prins de Alex vreodată. Un peşte extraordinar de viguros un exemplar superb şi care va rămâne cel mai mare peşte care avea să fie prins în acesta partidă şi care ne aduce iar o şedinţă foto cu Madalin.


Al treilea prins de Alex este un comun de 16.3kg:


Numărul patru şi cinci sunt identici ca şi greutate şi aspect si au peste 16 kg:



 Culmea este că Alex a încercat din răsputeri să evite tenul şi ten prinde. Marius se străduieşte mai mult cu seminţe şi încearcă să ademenească tenul dar în schimb prinde mai mulţi crapi comuni şi un singur ten. O tendinţă ciudată a crapilor din sectorul A.Se pare că vara tenii încep să prefere din ce în ce mai des boilesurile în defavoare seminţelor.
 Gogu reuşeşte şi el din nou să prindă încă un ten, după de ce ziua precedent a avut o partidă foarte antrenantă, la feeder pe sectorul B.


 Închei acesta săptămână pe A2, am avut cinci zile pe A7 şi două pe A2, dar şi A2 îmi aduce doi peşti la cinci minute distanţă. Amândoi în jurul valori de 14kg:



La cârlig eu am folosit doar snow-man 20+16 şi cel mai des 16+10 pe monturi blow-back dar am dat şi cu whity-pool.
 Alex a folosit intensiv whity-pool plus blow-back. Marius a folosit şi combinaţii de porumb dipuit plus boabe de plastic flotante.La cârlig eu am folosit numai bile tari de la NorthenBaits aromele Krillers, Secret One,Evolution.De nădit toţi trei am nădit cu noua gamă Evolution de la NorthenBaits pe care le-am ţinut la deshidratat o lună de zile şi am consumat cam 4-5 kg de stand plus cinci kilograme de FNB un birdfood uşor produs de aceiaşi companie.La acestea s-au adăugat 20 de kg de seminţe preparate de Marius.
 Rămân în continuare fidel în materie de nadă produselor firmei daneze Northenbaits care în ultimul an ne-au adus şase peşti de 20+.
 Sectorul A nu înghite cantităţi mari de nadă chiar nu cred că este indicat să nadesti masiv. Din punctul meu de vedere o nadire prudentă in jurul monturi este mai indicat cel puţin la începutul partidei.
 A fost prima partidă în care am folosit cârlige Korda Crank X.Un cârlig solid şi care înţeapă foarte bine. Am avut în singur peşte pierdut în dril am să-l folosesc în continuare.
 Este a patra vara consecutivă de pescuit la Varlam şi vara în care am prins cel mai bine.Cu siguranţă pot spune că a fost o partidă reuşită în comparaţie cu dificultăţile din sezoanele precedente cauzate de caniculă şi apatia peştilor din lac.
 Varlaam rămâne în continuare lacul meu de suflet. Până la sfârşitul lui octombrie când vom reveni pentru o săptămână la Varlaam vă doresc fir întins!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu